كامپوزيتهاي چوب پلاستيك

چرا کامپوزیت چوب پلاست از محبوبیت بالایی برخوردار است

همان طور که از اسم این فناوری نوین در طراحی داخلی پیداست،کامپوزیت چوب پلاست حاصل ترکیبی مشخص و مهندسی شده از پلیمر ترمو پلاستیک و خرده چوب است. پلیمر ترمو پلاستیک با توجه به استحکام بالا و انعطاف‌پذیری‌اش (این خصوصیت بر می گردد به ساختار زنجیره‌ای در بین عناصر تشکیل دهنده ی آن)به همراه خرده چوب‌ها می‌تواند ترکیبی را حاصل کند که علاوه بر زیبایی، دوام بالا را نیز برای مشتریان به ارمغان بیآورد.

همان طور که گفته شده، ساختار زنجیره‌ای در پلیمر‌ها به تولید کنندگان این اجازه را می‌دهد که با توجه به شرایط محیطی، کاربری، درخواست و سلیقه‌ی مشتری اقدام به تولید کامپوزیت چوب پلاست نمایند. درخواست و سلیقه ی مشتری به تولید کننده کمک می کند تا کف پوش و یا نماپوش مناسب را تولید کند.

گوناگونی طرح و جنس در کامپوزیت چوب پلاست منجر به استفاده از آن در بخش های مختلف معماری داخلی مانند چارچوب‌های پنجره و در، نرده‌های چوبی، کفپوش ها، حصارها، محوطه سازی، نیمکت‌های صنعتی و تفریحی،صنعت مبلمان و …شده است. یکی از متداول‌ترین شیوه‌های استفاده از کامپوزیت‌های چوب پلاست در طراحی فضای داخلی ساختمان‌های اداری و خانگی مانند کفپوش و نماپوش دیوارها است. کف‌پوش‌های چوبی و کامپوزیت چوبی نام عمومی کامپوزیت چوب پلاست است که در حال حاضر جزو پرمصرف‌ترین ابزارها در طراحی داخلی ساختمان است. طراحی مطابق با سلیقه‌ی مشتری، انعطاف بالا در طراحی، قابلیت انتخاب طرح و رنگ، دوام بسیار بالا، تعمیر و نگهداری آسان و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که در ادامه‌ی گزارش به صورت جزئی آن‌ها را مورد بررسی خواهیم داد از خصوصیات محبوبیت و مقبولیت کاموزیت چوب پلاست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *