پرگولا

پرگولای فلزی یا پرگولای چوبی، کدام را انتخاب کنیم؟

پرگولای فلزی یا پرگولای چوبی

برای آن که به این موضوع بپردازیم که پرگولای فلزی مناسب‌تر است یا پرگولای چوبی؛ باید پیش‌تر به مفهوم اصلی آن اشاره کنیم. پرگولا در واقع همان سایبان است که در محوطه‌های سرسبز و به طور کلی فضاهای سبز چون باغ و پارک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کاربرد سایبان در شرایط مختلف، ممکن است از پرگولای فلزی یا چوبی استفاده کنید. در این مطلب بر آن هستیم تا بررسی کنیم که کدام یک از انواع پرگولا، کارآمدتر بوده و دوام بهتری دارند. با ما همراه باشید.

پرگولای فلزی یا چوبی؟

پیش از آن که بخواهیم یکی از انواع پرگولا، یعنی مدل‌های چوبی یا فلزی آن را برتر بدانیم، بد نیست نیم نگاهی داشته باشیم به این موضوع که انتخاب سایبان و جنس آن، باید با توجه به چه مواردی انجام شود. در حقیقت برای آن که بتوان بهترین سایبان را در یک محوطه فضای سبز قرار داد، باید پیش از آن فاکتورهای مختلف از جمله شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای، محل قرار گرفتن سایبان، وضعیت آب و هوایی، هزینه و بودجه تعریف شده و … را لحاظ کرد.

در حقیقت با در نظر گرفتن این موارد، می‌توان بهترین تصمیم گیری برای خرید و استفاده پرگولای فلزی یا چوبی را اتخاذ کرد.

شاید در بدو امر فکر کنید که چوبی بودن صرف پرگولا، کمک خواهد کرد تا با سازه‌ای زیباتر و شکیل روبرو بوده و مراحل نصب و نگهداری آن نیز ساده‌تر باشند؛ اما در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که احتمالا نظر شما در این خصوص را تغییر می‌دهند. در واقع بهترین نوع پرگولا، پرگولای چوب پلاست است که با داشتن ظاهر چوبی، روی بدنه فلزی سوار شده و هر دو فاکتور زیبایی و استحکام را دارد. در ادامه خواهیم دید که پرگولای چوب پلاست، چه مزایایی داشته و چرا ترجیح داده می‌شود.

1.زیبایی و جلوه پرگولای چوب پلاست

سایبان چوبی

قطعا جلوه چوب فوق العاده بوده و زمانی که با ساختار فلزی همراه باشد، این زیبایی و استحکام در ترکیب با هم قرار می‌گیرند.کافی است که در یک مقایسه ذهنی یا با در مقایسه قرار دادن واقعی و از نزدیک، پرگولای ترمووود را با نوع چوبی معمولی یا فلزی ساده آن در یک قاب ببینید. قطعا چوب پلاست همیشه زیبایی بصری و حسی بیشتری دارد و می‌توانید با استفاده از چنین سازه‌ای به عنوان سایبان و محل استراحت در فضای سبز مورد نظر خود، زیبایی بیشتری به وجود بیاورید.

2.نصب ساده پرگولای چوب پلاست

از یک فضای سبز، چه انتظاری داریم؟ چیزی که در تصویر حقیقی یک باغ طبیعی می‌بینیم، ترکیب چوب و فضای سبز است و اگر بخواهید فضای سبز خود را مطابق با چنین چیزی تصویرسازی کنید، لازم است که به همان تناسب از پرگولای چوبی در نوع چوب پلاست استفاده کرده و همان فضای چوب و سبزی را در ترکیب قرار دهید.

از این روی اگر در محوطه سازی که مد نظر دارید، استفاده از یک فضای متناسب با حال و هوای طبیعت، حائز اهمیت است؛ حتما توصیه می‌کنیم که از این نوع پرگولا استفاده کنید که ضمن داشتن جلوه لازم، شرایط نصب ساده‌ای نیز دارد. شرایط نصب تسهیل شده کمک خواهد کرد تا سرعت نصب بالا رفته و سریع‌تر به چیزی که می‌خواهید، دست یابید.

3.شیک بودن پرگولای چوب پلاست

سایبان در فضای سبز

یکی از مدرن‌ترین انواع سایبان‌ها در این نوع، در ساختار چوب پلاست هستند که در ترکیب‌های مختلف و  کاملا شیک و امروزی، عرضه شده‌اند. از این روی اگر بخواهید در فضای سبز خود پرگولایی فوق العاده شیک و مدرن ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد، استفاده از سازه چوب پلاستی خواهد بود.

البته این موضوع بستگی مستقیم به این خواهد داشت که چطور فضای سبز را دکوراسیون کرده و سایبان را در یک موقعیت مناسب قرار دهید.

4.وزن سبک‌تر در مقایسه با فلز خالص

سایبان مشبک

سبک تر بودن وزن پرگولای چوب پلاستی در مقایسه با پرگولای کاملا فلزی، یک ویژگی قابل توجه است که در مراحل مختلف حمل و نقل، نصب و نگهداری و همین طور به طور کلی وزنی که بر زمین وارد خواهد شد، حائز اهمیت است. این چیزی است که باعث می‌شود تا اکثر افرادی که قصد استفاده از چنین سایبانی در فضای سبز خود را دارند، به سراغ این مدل‌ها بروند.

به واقع اگر چه در ساخت پرگولای چوب پلاست نیز از فلزی به عنوان سازه اصلی و پایه استفاده شده است؛ اما در مقایسه با پرگولاهای تمام فلزی و قدیمی‌تر، وزن کمتری داشته و در حمل و نقل و نصب نیز شرایط به مراتب بهتر و ساده‌تری دارند.

نقش پرگولا در دکوراسیون و محوطه سازی فضای سبز

شما می توانید از پرگولاهای چوبی (چوب پلاست) یا فلزی، بسته به سلیقه خود، در ویلاسازی، باغ و هر شکل دیگری از فضای سبز استفاده کنید. قرار دادن این سازه‌ها در موقعیت مکانی صحیح در یک فضای سبز، اهمیت زیادی داشته و به این شکل، می‌توانید بهترین بهره برداری از آن را داشته باشید. شما چه نظری در این باره دارید؟ پرگولای فلزی بهتر است یا پرگولای چوبی؟ کدام یک کاربرد بهتری داشته و در صورتی که قصد خرید و نصب یکی از این دو را داشته باشید، کدام را ترجیح خواهید داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *